Direktlänk till inlägg 7 november 2010

Heroin (provocerande dikter)

Av Milfy - 7 november 2010 03:48


Jag önskar att jag hade börjat med heroin mycket tidigare

innan jag började strypa mig själv inne på toaletter

innan jag började boffa bensin och gas och lim

innan cigg och hårsprej och GHB

innan alkohol och hasch och hostmedicin

innan LVU och BUP och tabletter och självmordsbrev

så många år som har gått förlorade

som jag hade kunnat må bra istället


Mest av allt önskar jag att det fanns någonting annat

något i den här världen som kunde hjälpa mig

skänka mig den trygghet och läkande

som jag bara fått av heroin


***


Dom tror att jag älskar heroinet mer

och att jag hellre väljer heroin före allting annat

Dom tycker att det borde vara enkelt att välja

och att avstå från någonting så destruktivt

Men dom vet inte att det finns en del av mig

En del som jag inte vill förlora

Jag kan inte välja bort den jag är

och den jag blivit

När jag fann heroin, fann jag mig själv

och jag fann att jag var hel



 
 
marifa

marifa

7 november 2010 16:18

Dikten är mycket bra och en tragik. Kära flicka desto mera du berättar för omvärlden om DITT desto mindre kommer du att få tillbaka. Omvärdden har svårt att hantera sånt. T O M jag väger ord på guldvåg på så sätt missar du den bekräftelse du behöver. En sak till "missade år" får du igen när du blir äldre. Kära barn/Du kan fokusera och visa dig hel i dina texter. Det är din potential - Kram för gammelfaster

http://metrobloggen.se/hongkong

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milfy - 15 januari 2011 02:15

Bara en video på youtube som jag tycker är väldigt beskrivande :     (tyvärr är kvaliten dålig, men med låg volym på så är ljudet bättre iallfall) ...

Av Milfy - 14 januari 2011 23:40


När jag var barn och levde i Iran, så började jag fantisera för mig själv att om gud hade ett telefonnummer, så skulle det antaglign vara 244 34. Fem siffror för dagens böner, och nummret för hur många ggr ritualen bör upprepas vid varje böntillfä...

Av Milfy - 4 januari 2011 11:22

Har haft metadon i några veckor nu. Det värsta jag kunde göra var att börja med subutex när jag väl kom in i underhållsbehandlingen.. Jag hade behövt metadon right away. Men det visste jag inte då. Mycket tid gick åt spillo på det misslyckade be...

Av Milfy - 18 november 2010 01:02

...tillbaka till vardagen. Jag har fungerat som min egen sochandläggare denna vecka. Började med att gå upp till Narkotikaenheten på soc och be om att få lämna urinprov där tills vidare. Föreslagit ändringar i "behandligsplanen" i och med att jag ...

Av Milfy - 16 november 2010 23:43


Jag skrev ut mig i söndags från Hemmet. Jag hade velat göra det för länge sedan, men har varit som handlingsförlamad i flera månader. Men hur som haver vaknade jag till liv i söndags, och bestämmde mig. Jag hade varit så rädd inför att skrivas u...

Ovido - Quiz & Flashcards