Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Ett rop på hjälp

Av Milfy - 8 november 2010 15:10


Läkaren som sydde ihop oss på akuten igår var jättebra. Han var rätt ung och ganska snygg faktiskt.

Från början fick vi ganska dåligt bemötande av personalen, jag hörde hur dom pratade om oss när dom trodde att vi inte hörde. "...skär sig med flit och kommer in hit på en gång, vilket sätt!" och så var dom jätte irriterade på att vi inte hade legitimation med oss.

Men läkaren bemötte oss väldigt mänskligt och förstående. Han frågade lite om varför jag hade skurit mig och hur jag mådde. Jag betedde mig så konstigt, undvek ögonkontakt och skakade och pratade som ett efterblivet barn. Han frågade om jag har någon diagnos? Inte än svarade jag.

Han hade ett varsitt samtal med mig och R efter att vi hade sytts. Han var orolig, och frågade mycket om jag hade självmordstankar eller planer på att ta mitt liv. Jag förstod ju att han har ett visst ansvar när han han släpper ut oss, ifall vi skulle hitta på något ännu värre. Han erbjöd mig att bli bedömd av en psykiatriker och möjligtvis inläggning. Men jag sa att han kunde vara lugn.

R vet jag inte vad hon sa, men henne ville han inte släppa iväg så lätt. Så hon skickades med taxi till örebro för bedömning och blev inlagd.

Jag kännde mig ganska nöjd. Nu vet jag hur man gör för att få hjälp om man någon gång blir desperat och det inte finns någon som lyssnar på en. Jag vill hellre bli bedömd och inlagd i Uppsala som är det landsting som jag tillhör. För där skulle jag kunna forstsätta inom öppenvården för bl.a utredningar och även avsluta min påbörjade ADHD utredning.



 
 
marifa

marifa

8 november 2010 20:28

skrattade - mot valls - vrålade - Hyggesig - borta - ny människa - ledning - ja du
varsamhet -
om det är lösningen så se dig om i nrämiljön
kram från gammelfaster

http://metrobloggen.se/hongkong

 
henne marifa

henne marifa

8 november 2010 21:14

mitt försök till stop är gjort

http://metrobloggen.se/ hongkong

 
Ingen bild

Ewa

9 november 2010 01:57

Snälla du! Sluta med att skära i dig!!! Om du har tråkigt, så finns det bergis 1000 andra bättre saker att göra! Jag önskar sååå mycket att du hittar din väg ifrån fördärvet! Du har en plats i våra liv, Linnea!!! Du har en plats i mitt hjärta! Men du MÅSTE ta tag i dina demoner. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milfy - 15 januari 2011 02:15

Bara en video på youtube som jag tycker är väldigt beskrivande :     (tyvärr är kvaliten dålig, men med låg volym på så är ljudet bättre iallfall) ...

Av Milfy - 14 januari 2011 23:40


När jag var barn och levde i Iran, så började jag fantisera för mig själv att om gud hade ett telefonnummer, så skulle det antaglign vara 244 34. Fem siffror för dagens böner, och nummret för hur många ggr ritualen bör upprepas vid varje böntillfä...

Av Milfy - 4 januari 2011 11:22

Har haft metadon i några veckor nu. Det värsta jag kunde göra var att börja med subutex när jag väl kom in i underhållsbehandlingen.. Jag hade behövt metadon right away. Men det visste jag inte då. Mycket tid gick åt spillo på det misslyckade be...

Av Milfy - 18 november 2010 01:02

...tillbaka till vardagen. Jag har fungerat som min egen sochandläggare denna vecka. Började med att gå upp till Narkotikaenheten på soc och be om att få lämna urinprov där tills vidare. Föreslagit ändringar i "behandligsplanen" i och med att jag ...

Av Milfy - 16 november 2010 23:43


Jag skrev ut mig i söndags från Hemmet. Jag hade velat göra det för länge sedan, men har varit som handlingsförlamad i flera månader. Men hur som haver vaknade jag till liv i söndags, och bestämmde mig. Jag hade varit så rädd inför att skrivas u...

Ovido - Quiz & Flashcards