Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Vardagsliv

Av Milfy - 18 november 2010 01:02


...tillbaka till vardagen. Jag har fungerat som min egen sochandläggare denna vecka. Började med att gå upp till Narkotikaenheten på soc och be om att få lämna urinprov där tills vidare. Föreslagit ändringar i "behandligsplanen" i och med att jag skrev ut mig i helgen. Kontaktade Unga Vuxna Psyk, men dom hänvisade mig till Ulleråker iochmed att jag tidigare varit patient där och antagligen kommer att få vård där i fortsättningen.

Ansökt om försörjningsstöd, har en tid till dom imorgon förmiddag. Ringde även min övervakare och meddelade att jag numera befinner mig i Uppsala och inte längre är på behandlingshemmet. Henne ska jag träffa imorgon på eftermiddagen. Det är några timmar imellan mötena, så det blir en lång och kall dag imorgon.

Får väl gå till Mikaelsgården(stadsmissionen) imorgon igen, gratis fika och hyffsat sällskap. Kan be i kyrkan där också. Jag var där idag ock fick en rosa puma mössa och ett par fula lovikavantar eftersom jag var kall om öronen och fingrarna.

I måndags köpte jag en cyckel där för 79 kr, av en tandlös gubbe som brukar hänga där. En vinröd damcykel, som jag var väldigt nöjd med. Jag hoppas den står kvar där jag låste den. Det är för halt för att cykla så jag lämnade den i stan med ett hänglås kring kedjan.

Det stod en annan man utanför och rökte med oss medans jag och gubben förhandlade kring cykelköpet. Han frågade mig : "Vem sover du hos?"

Jag frågade hur han kan vara så säker på att jag "sover hos" någon?

Han skrattade och sa att han vet sådant, det ser man ju!

Hursomhelst, kanske inte den bästa vardag man kan önska sig...men det är iallafall på väg framåt mot nästa ruta.. Så nu sitter jag inte fast längre i skiten som jag höll på kvävas av tidigare. Jag har överlevt hittils.

 
 
Ingen bild

marifa

18 november 2010 16:01

Du är helt beroende av myndigheter min tös. Be du lite till om att inte ställa för stora förhoppningar på annat än dig själv. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milfy - 15 januari 2011 02:15

Bara en video på youtube som jag tycker är väldigt beskrivande :     (tyvärr är kvaliten dålig, men med låg volym på så är ljudet bättre iallfall) ...

Av Milfy - 14 januari 2011 23:40


När jag var barn och levde i Iran, så började jag fantisera för mig själv att om gud hade ett telefonnummer, så skulle det antaglign vara 244 34. Fem siffror för dagens böner, och nummret för hur många ggr ritualen bör upprepas vid varje böntillfä...

Av Milfy - 4 januari 2011 11:22

Har haft metadon i några veckor nu. Det värsta jag kunde göra var att börja med subutex när jag väl kom in i underhållsbehandlingen.. Jag hade behövt metadon right away. Men det visste jag inte då. Mycket tid gick åt spillo på det misslyckade be...

Av Milfy - 16 november 2010 23:43


Jag skrev ut mig i söndags från Hemmet. Jag hade velat göra det för länge sedan, men har varit som handlingsförlamad i flera månader. Men hur som haver vaknade jag till liv i söndags, och bestämmde mig. Jag hade varit så rädd inför att skrivas u...

Av Milfy - 15 november 2010 11:52


Vaknen upp, I druckne, och gråten; ja, jämren eder, alla I som dricken vin, över att druvsaften är ryckt undan eder mun.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards